Duktig simona!

Red stora linga igår med simona, själv eftersom att timjan är halt. Då betämmde jag mig för att öva lydnad och de gick inte så bra till en början. Hon är ganska bortakämd, eller jag har varit lat och låtit henne göra som hon vill lite grann. Så nu blev det andra bullar. Hon hetsade och ville inte göra som jag sa till henne. Men efter ett tag så kom jag på rakaträcka o då gav jag mig inte för 5 öre. Efter många om och men så fick jag ber henne i form o gallopperade i lungt takt ca 50 m. Guuud va duktig hon var, riktig dressyt häst!

Sedan när vi va närmare hem så orkade hon inte mer, då STEGRADE hon 2 gånger med mig, inte jätte högt men jag var tvungen att luta mig framåt. Aja är endå nöj över dagens pass! Hon var så himla duktig! Älskar dig simona! Puuuss

/Linnea (bild från iförrigår)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0