Lektion

Igår fick jag Kingen på lektionen. Var länge sen jag red honom så det var kul. Dock gick det inte så bra. Haha jag var alldeles för svag för att hålla upp mig och min sits! Vi red ute så han blev mycket glad och hade mycket energi. Vi gjorde skänkelvikningar i galopp. Men jag lyckades inte riktigt få han i en lugn och fin galopp så Ann sa åt mig att endast rida vägarna och få "kontroll" på han först. Och efter en stund blev han lite lugnare och koncentrerade sig lite mer än på att bara springa. Men Ann var väldigt nöjd över mig ändå. Hon sa att hon blev glad när hon såg mig rida honom och att dom gångerna jag fick igenom honom bra, så var han riktigt fin! Så det var kul att jag fick några snuttar som va fina, får jag ta med mig till nästa gång.

Idag har jag inte gjort någonting, har varit ute och gått med Basse en mysig runda i en timme nu på kvällen. Var jätte skönt ute och man blir alldeles glad när kvälls solen lyser på en!
Imorgon har vi endast orientering på morgonen sen slutar vi, sen fem dagars ledigt, underbart!!!! Sen på kvällen ska jag till AliceBallis och ha "halv åtta hos mig" men tjejerna. Sover även där, gos!

Fick inga bra bilder igår på Kingen så det får bli bilder på mig och hunden under promenaden.

/Linn


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0